För mer än två år sedan hade vi vår första whiskyprovning

Vi hade bokat in en kille ifrån företaget Bentson men han fick förhinder bara någon vecka innan vår provning var bokad... men allt var bokat och klart ... så då fick ju en annan föreläsare ta över... och det blev JAG =)



Jag har i mitt yrke varit föreläsare om försäkringar så ja tänkte va...f*n... vi kör ändå...

Ett glatt gäng på 13 killar fick den 4 november lyssna på allt om Glenfiddich som jag hade kunnat få ihopa och det blev en lyckad kväll med god dricka o mat...
Tydligen var jag så bra... =) för att efterfrågan har varit stor om nästa provning... eller kanske var det min mat...

Här smakas det !!



hmmm vilken var nu godast...




Vi har ju alltid tyckt att den 12 åriga har varit en trevlig sort, men HALLÅ... jämfört med den 15 åriga eller den 21 åriga... så smakade den ingenting...

Min favorit av de alla 5 blev den 21 åriga

 

Men den 15 åriga , solera reserva har jag för mig slog den 18åriga som var lite mer spritig i smaken
Caoran... den whiskyn som smakar torv / rök är då inte min favorit, men många i sällskapet är ju glad för rökig sådan tyckte så klart att den var en klar 1:A



Den kommande provningen kommer att bli väldigt intressant då det ska provas whisky som är gjord i olika länder...

Mer om det kommer senare !!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0