Whiskyträffen den 23 jan

Denna gången var det ett glatt gäng på 10 killar som träffades hos oss och fick prova på några 15 åringar

Ett annorlunda presentation då jag hällde upp whiskyn i förväg och sedan fick de smaka och gissa samt tillslut poängbedömma.



De sorter som provades denna gången var:




Nu är det som så att jag har lyckats att göra av med protokollet... men det var inte lätt att pricka in rätt.
En fick 3 rätt och ett par styckna klarade av 2 rätt...

Efter poängbedömningen så blev ställningen

1a plats : Highlandpark

Ja, Highland park har ju sin krets som tycker om den (dock inte jag)
Ord om den var, Rökig, god som fan, en god whisky


2a plats: Maccallan

Maccallan var en väldigt trevlig överraskning. Många blev förvånande att den inte var rökig. Till och med jag som inte dricker rökig whisky tyckte den var väldigt god.
Ord om den var helt enkelt bara god !

3e plats: Dalmore

Dalmore var den som var lättast att pricka in rätt med sin speciella smak och färg.
Mycket god och smakrik.

4e plats: Glenmorangie

Glenmorangie var en trevlig whisky, helt ok

5e plats: Speyside

Speyside, var en ganska så tråkig whisky. Ljus till färgen och var ganska så smaklös

Lite bilder ifrån kvällen














TACK killar för ännu en supertrevlig kväll !!!



Bra jobbat... eller uppdruckit och flaskorna står som de hamnade i poängbedömningen.


och dagen efter....




Nu får vi leta upp nya ideér till nästa provning !!





Kommentarer
Postat av: björn nordström

tack du,mycket uppskattat och en trevlig kväll,

alla va glada o goa, kan va wiskyn som gjorde sitt.

2010-04-13 @ 11:11:56
Postat av: Tony

Hej! Vilken trevlig afton ni ser ut att ha haft!



Kul att Highland vann, den är ju rätt speciell så kanske inte så frövånande, men visst är det svårt att pricka rätt!!! Highland är min egna absoluta favoritwhiskey, Glenmorangie och Macallan efter den. Har skrivit lite om dem i min egen blogg http://tonystopptre.blogspot.com/



Jag ska helt klart anordna en liknande kväll hemma hos mig efter att ha läst det här inlägget!



Ha det gott

/Tony

2011-02-10 @ 10:02:54
URL: http://tonystopptre.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0